خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

مقایسه موتور های بنزینی و دیزلی

آموزشی ۱۳۹۵-۰۷-۲۴

مقایسه موتور های بنزینی و دیزلی

 

 

 

 

 

 

 

مقایسه موتور های بنزینی و دیزلی

مقایسه موتور های بنزینی و دیزلی

 

یک دیدگاه قدیمی وجود دارد که بیان می‌دارد موتورهای دیزل پر سروصدا تر، کندتر و آلوده‌تر از همتایان بنزینی خود هستند. البته این دیدگاه دیگر چندان درست نیست.”پمپ سیاه” دیگر منفور نیست و موتورهای دیزل دیگر کند و خشن نیستند. آیا ما وارد عصر فرمانروایی خودروهای دیزلی می‌شویم؟!

مزایای موتورهای دیزل

در قدیم گفته می‌شد که موتورهای دیزلی بسیار پر سروصدا و کند بودند و همچنین بیشتر از همتایان بنزینی خود به محیط‌زیست آسیب می‌رساندند. امروزه این چنین نظراتی دیگر مورد قبول نیست. موتور دیزل Efficient Dynamics BMW این موضوع را ثابت می‌کند.
نسل جدید موتورهای توربوی ساخته شده توسط کارخانه‌های معتبر خودروسازی توانایی‌های موتورهای دیزل را در برابر موتورهای بنزینی اثبات می‌کند جایی که موتورهای دیزل در عملکرد و نرمی و کم‌صدایی چیزی از بنزینی‌ها کم ندارند.

 

 

 

مقایسه موتور های بنزینی و دیزلی

 

 

 

مقایسه موتور های بنزینی و دیزلی

 

موتورهای دیزل قادر به تولید گشتاور بالا در سرعت‌های پایین هستند بنابراین برای مواردی مثل سبقت گرفتن و یا بکسل کردن گزینه‌های مناسبی می‌باشند.

عموماً، موتورهای دیزل به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از موتورهای بنزینی مصرف سوخت دارند، همچنین مقدار CO2 تولیدی این موتورها نیز کمتر است.

چرا موتورهای دیزلی در ابتدا پر سروصدا بودند؟ این مشکل چگونه برطرف شد؟

توسعه‌ی سیستم‌های قبل از احتراق یکی از راه‌های حل این مشکل بود که به وسیله‌ی این سیستم‌ها مقادیر کمی از سوخت به داخل محفظه تزریق می‌شد و سوخت قبل از اینکه احتراق اولیه رخ دهد مشتعل می‌شد که این موارد باعث به حداقل رسیدن کارکرد خشن موتور و صدای ضربه مانندی می‌شد که قبل از آن همواره در موتورهای دیزل وجود داشت

 

 


مطلب ویژه:تحلیل و بررسی ترمز ABS&EBD


 

 

مقایسه موتور های بنزینی و دیزلی

 

مقایسه موتور های بنزینی و دیزلی

 

 

 

کمپانی‌های سازنده‌ی خودروهای اسپرت، خودروهای بنزینی را به موتورهای دیزلی ترجیح خواهند داد. اما چرا؟! چون موتورهای بنزینی وزن کمتری از موتورهای دیزلی دارند، موضوعی که در بحث کارایی و عملکرد خودروها بسیار مهم است.

ماهیت “دور آزاد” این خودروها همچنین آن‌ها را برای رانندگی بیشتر جذاب نشان می‌دهد.

طبق گفته‌های کاسترول، بسیاری از رانندگان خودروهای اسپرت نیز غرش پرطنین موتورهای بنزینی را به موتورهای تقریباً بی‌صدای دیزلی ترجیح می‌دهند. بنابراین انتظار نداشته باشید که به زودی غرش یک فراری دیزلی را در خیابان بشنوید!

چندین سال قبل،Amedeo Felisa یکی از مدیران اجرایی فراری خاطرنشان ساخته بود: “دیزل مسیری نیست که ما می‌خواهیم به طرف آن حرکت کنیم.”

تفاوت‌ها بین نحوه ی کارکرد موتورهای دیزل و بنزینی در چیست؟

طبق گفته‌های BMW، موتور دیزلی انرژی شیمیایی موجود را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. در حالی که موتورهای بنزینی مخلوطی از هوا و سوخت را فشرده کرده و به وسیله‌ی شمع‌ها احتراق صورت می‌گیرد. موتورهای دیزل ابتدا هوای خالص را فشرده می‌کنند که منجر به بالا رفتن دمای آن می‌شود. سپس سوخت به‌طور مستقیم به داخل محفظه‌ی احتراق تزریق می‌شود و خودش را مشتعل می‌سازد. تزریق مستقیم با تکنولوژی ریل مشترک کنترل دقیق فرایند احتراق را ممکن می‌سازد(چیزی که در موتورهای دیزل قدیمی وجود نداشت) و حتی با افزایش فشار باعث سوختن ذرات باقی مانده می‌شود. تمامی این موارد باعث کاهش سر و صدا، نرمی سواری خودرو و کاهش آلودگی می‌شود.

 

 

 

 

مقایسه موتور های بنزینی و دیزلی

مقایسه موتور های بنزینی و دیزلی

 

 

 


نخونی از دستت پریده!!!!!!:بررسی کشنده ماک تیتان


 

 

 

 

طبق نام‌گذاری BMW، حرف کوچک “d” در مدل‌های مختلف تولیدی نشان‌دهنده‌ی “تفاوتی با نتایج بزرگ” است. همه‌ی موتورهای دیزل BMW قدرت خالص و راندمان سوخت عالی را به شما هدیه می‌دهد.

جهان واقعی چه می‌خواهد؟

BMW 530i بنزینی و BMW 530d تقریباً قیمت یکسانی دارند.۵۳۰i قدرت بیشتری دارد (۲۵۸ اسب بخار در برابر ۲۱۸ اسب بخار مدل ۵۳۰d) اما گونه‌ی دیزلی یک مزیت بزرگ دارد و آن گشتاور خوب این مدل است. (۳۶۹ lb ft در برابر ۲۲۱ lb ft مدل بنزینی)

در شرایط رانندگی واقعی، این مدل ۵۳۰d است که سریع‌تر و جذاب‌تر است. علاوه بر این، در مدل ۵۳۰d می‌توانید با هر گالن سوخت،۴۰٫۹ مایل مسافت را طی کنید که حدود ۸٫۸ مایل بیشتر از ۵۳۰i است. به نظر می‌رسد که در این مورد، نه تنها سری ۵ دیزلی لذت‌بخش تر است بلکه رانندگی با آن هزینه‌ی کمتری نیز دارد.

سریع‌ترین خودروی دیزلی در جهان

آلپینا، تیونر خوش‌نام محصولات BMW،نمونه‌ی تیون شده‌ی BMW سری ۳ را با نام D3 Bi-Turbo معرفی کرده است. شتاب صفر تا صد این مدل ۴٫۶ ثانیه است و دارای حداکثر سرعت جالب‌توجه ۲۷۸ km/h است. آلپینا ادعا می‌کند که سریع‌ترین خودروی دیزل جهان را ساخته است.

 
برخی مفسران پیشنهاد کرده‌اند که ما در حال ورود به عصر خودروهای دیزلی هستیم و برخی از تکنولوژی‌هایی که در موتورهای مدرن توربودیزل استفاده می‌شوند در خودروهای بنزینی هم به کار گرفته می‌شوند. برای مثال، گروه فولکس‌واگن موتورهای بنزینی با تزریق مستقیم را توسعه داده است که مصرف سوخت و آلودگی کمتری دارند.

خودروهای دیزلی جای خود را باز کرده‌اند. حتی در ایالات‌متحده که مخالفت‌های سرسختانه‌ای با خودروهای دیزلی وجود دارد پیش‌بینی شده که ۱۰ درصد خودروهای فروخته شده تا سال ۲۰۱۸ از نوع دیزلی باشند.


بحث بر سر جایگزینی خودروهای دیزلی به‌جای همتایان بنزینی نیست بلکه مسئله یک انتخاب درست و خوب است.

 

تبلیغات

ارسال نظر

  • فیلم آموزش تپه پایه یك گواهینامه رانندگی

    با در ۱۳۹۵-۰۴-۰۱ - 3 نظرات

    آموزش تپه پایه یک گواهینامه رانندگی در جاده خاوران (گردنه تنباکویی) توسط حاج اسماعیل با کامیون ۱۹۲۱        توصیه می کنم این مقاله رو بخویند : راهنمای قبولی در گواهینامه پایه یک ( آزمون تپه )  

  • راهنمای قبولی در گواهینامه پایه یک ( آزمون تپه )

    با در ۱۳۹۵-۰۴-۰۱ - 3 نظرات

    راهنمای قبولی در آزمون تپه آمادگی در آزمون تپه در گواهینامه پایه یک چهار مرحله دارد که یادگیری هرکدام از موقعیت ها  برای داوطلب الزامی می باشد: ۱-حرکت از پایین تپه به سمت سربالایی تپه ۲-حرکت از سر بالایی تپه تا کف بالای تپه ۳-حرکت در کف بالای تپه به سمت سرازیری ۴-حرکت از سرازیری تپه […]

  • بررسی کشنده داف{xf-95}

    با در ۱۳۹۵-۰۷-۲۷ - 0 نظرات

    بررسی کشنده داف{xf-95}               طول ماشین:۶۱۶۰ عرض ماشین:۲۵۵۰ ارتفاع سقف کامیون تا کف زمین:۳۷۳۰ فاصله محوری:۳۸۰۰ اوزان(کیلوگرم): وزن مجموع ناخالص:۲۰۵۰۰ وزن مجموع ترکیبی:۴۴۰۰۰ ظرفیت مجاز محور جلو:۷۵۰۰ ظرفیت مجاز محور عقب:۱۳۰۰۰ وزن خودرو:۷۳۴۵ وزن موتور:۱۱۵۰ محورها ساختZF آلمان موتور: مدل:PACCAR MX340 قدرت موتور:۴۶۰اسب بخار در۱۵۰۰تا۱۹۰۰دور در دقیقه تعداد سیلندر:۶-خطی […]

  • کشنده جدید داف XF-150

    با در ۱۳۹۵-۰۶-۲۱ - 5 نظرات

    محصول جدید کشنده داف XF-150  کمپانی DAF مدت زمان زیادی را مشغول به ساخت کامیون و کشنده بوده است و در این زمینه تجارب زیادی دارد. دوام و قدرات این مدل، در اروپا میان رانندگان زبان زد می باشد و همین موضوع  کشنده جدید داف  ( XF105  ) را تبدیل به یکی از محصولات پرفروش کرده است.    البته هزینه نگهداری […]

  • لیست قیمت به روز ماشین سنگین

    قیمت ماشین سنگین صفر دوشنبه 22 تیرماه 1395

    با در ۱۳۹۵-۰۴-۲۲ - 3 نظرات

    قیمت ماشین سنگین دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ در لیست زیر قیمت ماشین سنگین های صفر را مشاهده میکنید در صورتی که لیستهای قیمت روز ماشین سنگین  اشکالی دارد یا کمبودی یا میتوانید در پایین همین صفحه در قسمت نظرات بنویسید و باری ما ارسال کنید با تشکر از همه دوستان   لیست قیمت ماشین سنگین صفر […]

آموزش تپه پایه یك گواهینامه اخبار سایت ماشین یار اولین راننده کامیون زن ایران اینتاردر بکسل ثابت بکسل ثابت ماشین سنگین تاریخچه شرکت ماک تاریخچه شرکت ولوو ترمزهای پیشرفته  ولوو ترمز کمکی ترمز کمکی ریتاردر توربوشارژ چیست توربوشارژ چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟ خرید خودروی دست دوم دوربین های سه بعدی دوربین های سه بعدی ثبت تخلفات رانندگی راه انداری سایت ماشین یار راهنمای قبولی در آزمون تپه راهنمای قبولی در گواهینامه پایه یک ریتاردر چیست سگی به نام «ماک»...! غیر غعال شدن کارت سوخت کامیون غیر غعال شدن کارت سوخت کامیون بدون بیمه از عید فطر فیلم گیربکس جدید ولوو فیلم گیربکس جدید ولوو ملقب به :  i torque فیلم آموزش تپه پایه یك گواهینامه رانندگی فیلم تاریخچه شرکت ولوو قوانین و مقررات حمل و نقل جاده ای قیمت به روز ماشین سنگین قیمت روز ماشین سنگین قیمت روز ماشین سنگین جمعه 27 خرداد 1395 قیمت صفر ماشین سنگین قیمت ماشین سنگین لیست قیمت صفر ماشین سنگین لیست قیمت صفر ماشین سنگین جمعه 4 تیر 1395 ماشین یار در تلگرام نحوه عملکرد توربوشارژ چگونه است؟ نکات حقوقی مهم در خرید خودروی دست دوم نکاتی در مورد بکسل ثابت پولدارترین زن ایران کشنده جدید ولوو کشنده ولوو کشنده کم مصرف ولوو گواهینامه پایه یک گیربکس جدید ولوو
Shares