خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

زندگینامه سیده فاطمه مقیمی  از بزرگان صنعت حمل و نقل و پولدارترین زن ایران

بزرگان صنعت حمل و نقل ایران ۱۳۹۵-۰۳-۲۸

سیده فاطمه مقیمی اولین راننده کامیون زن ایران

سیده فاطمه مقیمی  از بزرگان صنعت حمل و نقل  اولین راننده کامیون زن ایران و پولدارترین زن ایرانی

سیده فاطمه مقیمی متولد سال ۱۳۳۷ در تهران، دارای مدرک مهندسی راه وساختمان، موسس و مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین الملل است و در کارگروه های مرتبط با موضوع حمل و نقل همکاری های زیادی دارد.

وی در سال ۱۳۵۸ پس از اتمام دوره تحصیلات در رشته مهندسی عمران به ایران بازگشت و از طریق یک آگهی استخدام در روزنامه جهت کار ترجمه ای وارد یک شرکت بین المللی حمل و نقل می شود و با قابلیت هایی که از خود بروز می دهد ظرف ۵ ماه مسئول بخش کامیونی شرکت می شود.

به گفته خود مقیمی، جو مردانه حاکم بر محیط کار در نهایت سبب استعفای وی از شرکت می شود.

اما مقیمی که در اکنون در این رشته تخصص پیدا کرده است از طریق وزارت راه و ترابری به سندیکای شرکت های حمل و نقل مراجعه و در آانجا فعالیت های خود را ادامه می دهد.


این مقاله رو از دست ندید : فیلم مصاحبه کوتاه با  اولین راننده کامیون زن ایران 


در خلال سال های ۵۸ تا ۶۲ مقیمی ضمن ازدواج و تولد اولین فرزندش توفیقات و تجربیات بسیاری در امر حمل و نقل پیدا می کند که منجر به تأسیس شرکت حمل و نقل بین المللی شد.

مقیمی درباره روزهای اول تاسیس شرکتش می گوید: «از یک اتاق شروع کردم، در دفتر کار همسرم اتاقی به من اختصاص داده شد که فعالیت خود را آغاز کنم، به زودی سیل رانندگان که در چند سال کارکرد صادقانه با من آشنا شده بودند به سوی شرکت روان شد.

 تلاش ۲۴ ساعته بزودی محل بزرگتری را برای شرکت طلب می کرد، بنابراین ۱۲ متری تبدیل به واحد ۱۲۰ متری و تعداد پرسنل نیز افزایش یافت.


این مقاله را حتما بخوانید : قوانین و مقررات حمل و نقل جاده ای 


سفرهای بین شهری آغاز شد و نسبت به احداث نمایندگی در کلیه مرزهای ورودی و خروجی کشور و همچنین شهرهای بزرگ که بخصوص گمرک مرزی داشتند اقدام نمودم .»


مقیمی در پیشبرد اهداف خود ضمن تدریس در رشته مدیریت حمل و نقل در دانشگاه آزاد اسلامی از نظر فنی و حرفه ای نیز اطلاعات خود را بالا برده و حتی اقدام به گرفتن گواهینامه پایه یک کرد و در تیر ماه ۱۳۶۸ بعنوان اولین زن پس از انقلاب که موفق به اخذ گواهینامه پایه یکم رانندگی، معرفی شد.

وی در سال ۱۳۷۲مسئولیت رایزنی با کشور روسیه را به عهده گرفت وبه عنوان مسئول میز مشترک ایران و روسیه و سپس در خصوص کشور ایتالیا نیز به عنوان مسئول میز مشترک ایران و ایتالیا فعالیت نمود.

فاطمه مقیمی در سال ۱۳۷۷ برای اولین بار در انتخابات سندیکا که حال دیگر با نام انجمن سراسری شرکت های حمل و نقل بین المللی شناخته شده بود خود را کاندید هیئت مدیره نمود و با حمایت صنف توانست با آرای قابل توجهی جزء نه منتخب هیئت مدیره شود

در این مرحله دوره سه سال آغاز شد و پی گیری های مثمر ثمری را برای صنف در جهت احقاق حقوق اجتماعی و اقتصادی این صنعت در سطح ایران و جهان کسب نمود .


حتما این مقاله را بخوانید :  ۱۲ نکته مهم خرید ماشین دست دوم که فروشنگان به شما نمی گویند؟؟!!


در سال ۱۳۸۰در انتخابات مجدد هیئت مدیره مجددا به پیروزی در انتخابات دست یافت .

این زن نمونه که اکنون به عنوان یکی از ۳۰ میلیاردر ایرانی شناخته می شود در سال ۱۳۸۲ بعنوان شرکت نمونه در امر حمل و نقل بین المللی از طرف وزارت راه وترابری معرفی و در روز حمل ونقل ( ۲۶ آذر ماه ) لوح تقدیر دریافت کرد

تبلیغات

8 پاسخ تا “زندگینامه سیده فاطمه مقیمی  از بزرگان صنعت حمل و نقل و پولدارترین زن ایران”

  1. حضرتقلی مددی در ۱۳۹۵-۰۴-۱۵ @ ۱:۵۰ ق.ظ

    سلام خانم مقیمی افتخار میکنم که یک روزی در شرکت شما در شغل رانندگی کار میکردم با آرزوی بهترینها برای شما

  2. بک

    یک

    یک روزی توی این مملکت جای پیشرفت وجودداشت ولی امروز فقط کسانی میتونند به این جایگاهها برسنند که یا اقازاده باشند یا با اقازاده ها ارتباط نزدیک داشته باشند،امروز همین که بتونیم ضرر و زیانی که روی خرید ماشین سنگینی که با هزار امید خریدیم رو بدیم هنر کردیم،بعد از هشت سال شوفری و شب بیداری و کلی زحمت و فروش خونه و طلا و صرف کردن کل پس انداز خانواده سال نود و سه یه کشنده مدل ٧٢شمسی رو دویست و پنجاه میلیون خریدم و بعد از سه الی شش ماه قیمت ماشینم یکصد و پنجاه میلیون تومن شده بود و این یعنی صد میلیون تومن ضرر و در ضمن وضعیت بار هم اینقدر خراب بود که در ماه حداقل بیست روز باید توی پارکینگ میذاشتم ماشینو….

    خلاصه اگر این زحمتا رو به جون نمیخریدم الان حداقل مستأجر نبودم و توی اپارتمان خودم نشسته بودم!!!!!!

    خدا نگذره از اون مسئولانی که فقط به منافع شخصی خودشون میرسند و همه مملکت رو فدای حرص و طمع خودشون میکنند،امروز دزدهای قانونی زیادی داریم که از دسترنج ما میخورند و انگار هیچ عدالتی وجود نداره،، برای شما خوشحالم که دوره ای وارد این صنف شدید که جای پیشرفت وجود داشت و هرکس به اندازه تلاشی که میکرد پیشرفت میکرد ولی الان هرچی بیشتر تلاش میکنیم گردن یه مشت مفت خور کلفت تَر میشه و ما ضعیف تَر میشیم!!!!!

    به امید روزی که دست دزدها بریده بشه تا بتونیم یه لقمه نون حلال برای زن و بچمون ببریم

  3. وب سایت رسمی دکتر سیده فطمه مقیمی
    http://www.fatemehmoghimi.com/

دنبالک ها / پینگ بک ها

  1. اولین راننده کامیون زن در ایران بعد از انقلاب
  2. قوانین و مقررات حمل و نقل جاده ای در سایت ماشین یار
  3. استخدام راننده پایه یک در سایت ماشین یار
  4. سیستم کنترل موتور ولوو FH در سایت ماشین یار
  5. راننده های متخلف اتوبوس موقتا از رانندگی محروم شدند مقاله کامل در سایت ماشین یار

ارسال نظر

  • فیلم آموزش تپه پایه یك گواهینامه رانندگی

    با در ۱۳۹۵-۰۴-۰۱ - 3 نظرات

    آموزش تپه پایه یک گواهینامه رانندگی در جاده خاوران (گردنه تنباکویی) توسط حاج اسماعیل با کامیون ۱۹۲۱        توصیه می کنم این مقاله رو بخویند : راهنمای قبولی در گواهینامه پایه یک ( آزمون تپه )  

  • راهنمای قبولی در گواهینامه پایه یک ( آزمون تپه )

    با در ۱۳۹۵-۰۴-۰۱ - 3 نظرات

    راهنمای قبولی در آزمون تپه آمادگی در آزمون تپه در گواهینامه پایه یک چهار مرحله دارد که یادگیری هرکدام از موقعیت ها  برای داوطلب الزامی می باشد: ۱-حرکت از پایین تپه به سمت سربالایی تپه ۲-حرکت از سر بالایی تپه تا کف بالای تپه ۳-حرکت در کف بالای تپه به سمت سرازیری ۴-حرکت از سرازیری تپه […]

  • بررسی کشنده داف{xf-95}

    با در ۱۳۹۵-۰۷-۲۷ - 0 نظرات

    بررسی کشنده داف{xf-95}               طول ماشین:۶۱۶۰ عرض ماشین:۲۵۵۰ ارتفاع سقف کامیون تا کف زمین:۳۷۳۰ فاصله محوری:۳۸۰۰ اوزان(کیلوگرم): وزن مجموع ناخالص:۲۰۵۰۰ وزن مجموع ترکیبی:۴۴۰۰۰ ظرفیت مجاز محور جلو:۷۵۰۰ ظرفیت مجاز محور عقب:۱۳۰۰۰ وزن خودرو:۷۳۴۵ وزن موتور:۱۱۵۰ محورها ساختZF آلمان موتور: مدل:PACCAR MX340 قدرت موتور:۴۶۰اسب بخار در۱۵۰۰تا۱۹۰۰دور در دقیقه تعداد سیلندر:۶-خطی […]

  • کشنده جدید داف XF-150

    با در ۱۳۹۵-۰۶-۲۱ - 5 نظرات

    محصول جدید کشنده داف XF-150  کمپانی DAF مدت زمان زیادی را مشغول به ساخت کامیون و کشنده بوده است و در این زمینه تجارب زیادی دارد. دوام و قدرات این مدل، در اروپا میان رانندگان زبان زد می باشد و همین موضوع  کشنده جدید داف  ( XF105  ) را تبدیل به یکی از محصولات پرفروش کرده است.    البته هزینه نگهداری […]

  • لیست قیمت به روز ماشین سنگین

    قیمت ماشین سنگین صفر دوشنبه 22 تیرماه 1395

    با در ۱۳۹۵-۰۴-۲۲ - 3 نظرات

    قیمت ماشین سنگین دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ در لیست زیر قیمت ماشین سنگین های صفر را مشاهده میکنید در صورتی که لیستهای قیمت روز ماشین سنگین  اشکالی دارد یا کمبودی یا میتوانید در پایین همین صفحه در قسمت نظرات بنویسید و باری ما ارسال کنید با تشکر از همه دوستان   لیست قیمت ماشین سنگین صفر […]

آموزش تپه پایه یك گواهینامه اخبار سایت ماشین یار اولین راننده کامیون زن ایران اینتاردر بکسل ثابت بکسل ثابت ماشین سنگین تاریخچه شرکت ماک تاریخچه شرکت ولوو ترمزهای پیشرفته  ولوو ترمز کمکی ترمز کمکی ریتاردر توربوشارژ چیست توربوشارژ چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟ خرید خودروی دست دوم دوربین های سه بعدی دوربین های سه بعدی ثبت تخلفات رانندگی راه انداری سایت ماشین یار راهنمای قبولی در آزمون تپه راهنمای قبولی در گواهینامه پایه یک ریتاردر چیست سگی به نام «ماک»...! غیر غعال شدن کارت سوخت کامیون غیر غعال شدن کارت سوخت کامیون بدون بیمه از عید فطر فیلم گیربکس جدید ولوو فیلم گیربکس جدید ولوو ملقب به :  i torque فیلم آموزش تپه پایه یك گواهینامه رانندگی فیلم تاریخچه شرکت ولوو قوانین و مقررات حمل و نقل جاده ای قیمت به روز ماشین سنگین قیمت روز ماشین سنگین قیمت روز ماشین سنگین جمعه 27 خرداد 1395 قیمت صفر ماشین سنگین قیمت ماشین سنگین لیست قیمت صفر ماشین سنگین لیست قیمت صفر ماشین سنگین جمعه 4 تیر 1395 ماشین یار در تلگرام نحوه عملکرد توربوشارژ چگونه است؟ نکات حقوقی مهم در خرید خودروی دست دوم نکاتی در مورد بکسل ثابت پولدارترین زن ایران کشنده جدید ولوو کشنده ولوو کشنده کم مصرف ولوو گواهینامه پایه یک گیربکس جدید ولوو
Shares